Budgetmodule: verschil tussen versies

Uit XpressionManager
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 8: Regel 8:
  
 
===Budget instellen===
 
===Budget instellen===
 +
 +
Om een budget in te kunnen stellen dienen in de datastructuur velden aanwezig te zijn voor het budget. Deze kunnen op verschillende niveaus worden ingesteld, bijvoorbeeld een totaalbudget voor de hele organisatie, een budget voor verschillende afdelingen of vestigingen of een budget per persoon. Ook een combinatie van deze budgetten is mogelijk. Op portal-, menu- en artikelniveau kan worden ingesteld of de artikelen onder het budget moeten vallen.
 +
 +
De volgende velden kunnen in de organisatiestructuur worden toegevoegd:
 +
 +
*Budget huidig jaar: het budget voor het huidige jaar.
 +
*Budget - periode (aantal maand): de budgetperiode in maanden. Indien dit niet is gebruikt of ingevuld, dan geldt de standaard budgetperiode van 1 kalenderjaar.
 +
*Budget - startmoment (dd/mm/yyyy): de datum vanaf wanneer het ingestelde budget ingaat. Dit budget geldt per ingestelde periode.
 +
*Budgetdrempel voor auth.mail: indien een budgetdrempel is ingevoerd wordt er een autorisatiemail verstuurd als de kosten van de totale order boven deze drempel uitkomen. Als dit is ingevuld, dient ook de naam en het e-mailadres van de autorisator te worden ingevoerd.
 +
*Email authorisator: het e-mailadres van de autorisator.
 +
*Naam authorisator: de naam van de autorisator
 +
*Budget - autorisatiemail bij onvoldoende budget: indien er geen of onvoldoende budget is, kan er een autorisatiemail worden verstuurd.
 +
*Budgethouder: de houder van het budget.

Versie van 27 sep 2019 11:44

Met de Budgetmodule kan het budget worden ingesteld voor een bepaalde periode. Het doel hiervan is om de kosten van hetgeen besteld kan worden te kunnen monitoren en beperken.

De Budgetmodule dient per portal éénmalig door XpressionLabs te worden geactiveerd. Indien dat bij jou nog niet is geactiveerd dien je contact op te nemen met de Helpdesk.

Budgetten kunnen op verschillende niveaus, bijvoorbeeld op organisatie-, vestigings- of persoonsniveau, en voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld voor een jaar, een kwartaal of een maand, worden ingesteld.

Met de Budgetmodule kan een budget per organisatie, vestiging, groep of persoon (of een combinatie daarvan) worden ingesteld per jaar of elke andere gewenste bepaalde periode. Hierbij kan tevens worden aangegeven of de bestelling moet worden geautoriseerd.

Budget instellen

Om een budget in te kunnen stellen dienen in de datastructuur velden aanwezig te zijn voor het budget. Deze kunnen op verschillende niveaus worden ingesteld, bijvoorbeeld een totaalbudget voor de hele organisatie, een budget voor verschillende afdelingen of vestigingen of een budget per persoon. Ook een combinatie van deze budgetten is mogelijk. Op portal-, menu- en artikelniveau kan worden ingesteld of de artikelen onder het budget moeten vallen.

De volgende velden kunnen in de organisatiestructuur worden toegevoegd:

  • Budget huidig jaar: het budget voor het huidige jaar.
  • Budget - periode (aantal maand): de budgetperiode in maanden. Indien dit niet is gebruikt of ingevuld, dan geldt de standaard budgetperiode van 1 kalenderjaar.
  • Budget - startmoment (dd/mm/yyyy): de datum vanaf wanneer het ingestelde budget ingaat. Dit budget geldt per ingestelde periode.
  • Budgetdrempel voor auth.mail: indien een budgetdrempel is ingevoerd wordt er een autorisatiemail verstuurd als de kosten van de totale order boven deze drempel uitkomen. Als dit is ingevuld, dient ook de naam en het e-mailadres van de autorisator te worden ingevoerd.
  • Email authorisator: het e-mailadres van de autorisator.
  • Naam authorisator: de naam van de autorisator
  • Budget - autorisatiemail bij onvoldoende budget: indien er geen of onvoldoende budget is, kan er een autorisatiemail worden verstuurd.
  • Budgethouder: de houder van het budget.